میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

تصویب نهایی تاثیر سوابق تحصیلی و کنکور در قبولی دانشگاه

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی پس از چندین جلسه بررسی، طرح اصلاح و تکمیل سیاست‌های سنجش و پذیرش دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه را به تصویب نهایی رساندند.

میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور
میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

به گزارش سلام مدرسه، در جلسه روز سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۱۷ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به با حضور رئیس جمهور، برای اصلاح شیوه سنجش و پذیرش دانش‌آموزان در ورود به دانشگاه و تعیین تکلیف ۱۲ سال تحصیل، سهم کنکور به ۴۰ درصد و سوابق تحصیلی سه سال آخر دبیرستان به ۶۰ درصد تغییر یافت به این نحو که در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ نتایج تحصیلی سال دوازدهم دانش‌آموزان، در سال ۱۴۰۴ سال‌های یازدهم و دوازدهم و در سال ۱۴۰۵ نتایج تحصیلی و معدل سال‌های دهم تا دوازدهم تعیین کننده سهم ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در  پذیرش دانش‌آموزان در دانشگاه‌ خواهد بود.
شایان ذکر است سالانه ۲ بار و تنها از دروس تخصصی هر رشته کنکور برگزار خواهد شد و همچنین دانش‌آموزان مجاز خواهند بود برای بهبود معدل و سوابق تحصیلی خود، تا ۱۰ بار در امتحانات سال‌های دهم تا دوازدهم شرکت کنند.

سهم کنکور سراسری امسال (۱۴۰۱) ۶۰ درصد و نمرات پایه دوازدهم ۴۰ درصد (صرفا با تاثیر مثبت) در قبولی دانشگاه خواهد بود.

فلوچارت تاثیر قطعی به شرح ذیل می باشد:

میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور
میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

قوانین جدید کنکور ۱۴۰۲ و میزان ضرایب سوابق تحصیلی و کنکور را ازلینک زیر بخوایند:

ورود

محمدرضا عادل خانی

محمدرضا عادل خانی / فعالیت: مشاور و پشتیبان تحصیلی دانش آموزان / دبیر رسمی آموزش و پرورش / رشته تخصصی: تدریس فیزیک / پست فعلی: مسؤول سامانه های دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا