از سامانه سیدا تا امین

فرايندهايي که مدارس متوسطه دوره دوم باید در سامانه های دانش آموزی انجام دهند

كليه نكات و عمليات ها از سيدا تا امين براي فارغ التحصيلان و غير فارغ التحصيلان دوره دوم متوسطه

از سامانه سیدا تا امین

فرايندهايي که مدارس متوسطه دوره دوم باید در سامانه انجام دهند

به قلم ✏شايان مرامی كارشناس مسؤول سنجش آموزش و پرورش منطقه ۷ شهر تهران – ۱۴۰۰/۰۴/٢٢

❗قابل توجه کلیه مدارس روزانه و بزرگسالان شاخه های نظری، کاردانش و فنی و حرفه ای

?به اطلاع همکاران گرامی می رساند در سامانه جامع سنجش (امین)، پس از دریافت اطلاعات و عکس دانش آموزان از سامانه یکپارچه دانش آموزی (سیدا) مراحل زیر را انجام دهید:

۱- بررسی و مطابقت تعداد دانش آموزان در امین با سیدا

طریقه دسترسی: عملیات مدرسه متوسطه دوم ← عملیات اصلی ← مشاهده اطلاعات دانش آموزی

٢- بررسی تصاویر دانش آموزان و مطابقت با عکس موجود در پرونده تحصیلی

طریقه دسترسی: عملیات مدرسه متوسطه دوم ← عملیات اصلی ← مدیریت تصاویر دانش آموزان ← عکس دار بودن همه دانش آموزان

٣- شروع محاسبه کارنامه سال

طریقه دسترسی: عملیات مدرسه متوسطه دوم ← عملیات اصلی ← وضعیت مدرسه ← شروع محاسبه کارنامه سال

۴- شروع محاسبه کارنامه کلی

طریقه دسترسی: عملیات مدرسه متوسطه دوم ← عملیات اصلی ← عملیات کارنامه کلی ← شروع محاسبه کارنامه کلی

۵- وضعیت کارنامه سال کلیه دانش آموزان باید کامل پایان دوره باشد.

طریقه دسترسی: عملیات مدرسه متوسطه دوم ← عملیات اصلی ← مشاهده اطلاعات دانش آموزی ← انتخاب فیلتر وضعیت کارنامه سال = کامل پایان دوره ← دکمه جستجو ← مطابقت تعداد دانش آموزان با وضعیت کارنامه سال کامل پایان دوره با تعداد کل دانش آموزان

۶- وضعیت کارنامه کلی هیچ دانش آموزی نباید خطای سوابق باشد.

طریقه دسترسی: عملیات مدرسه متوسطه دوم ← عملیات اصلی ← مشاهده اطلاعات دانش آموزی ← انتخاب فیلتر وضعیت کارنامه کلی = خطای سوابق ← دکمه جستجو ← صفر (۰) بودن تعداد دانش آموزان با وضعیت کارنامه کلی نقص سوابق

٧- بررسی کد دانش آموزی، کد ملی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، محل تولد، محل صدور و ملیت کلیه دانش آموزان و مطابقت با پرونده تحصیلی

طریقه دسترسی: عملیات مدرسه متوسطه دوم ← گزارشها ← لیست مشخصات دانش آموزان ← چاپ

٨- بررسی گزارش های کنترلی

طریقه دسترسی: عملیات مدرسه متوسطه دوم ← گزارشهای کنترلی ← آمار کد ملی تکراری / آمار کد دانش آموزی تکراری ← دکمه جستجو ← صفر (۰) بودن تعداد دانش آموزان

طریقه دسترسی: عملیات مدرسه متوسطه دوم ← گزارشهای کنترلی ← آمار نقص سوابق کارنامه کلی ← دکمه جستجو ← صفر (۰) بودن تعداد دانش آموزان

طریقه دسترسی (شاخه کاردانش و فنی و حرفه ای): عملیات مدرسه متوسطه دوم ← گزارشهای کنترلی ← گزارش نقص پودمان ← دکمه جستجو ← صفر (۰) بودن تعداد دانش آموزان

٩- تائید نهائی مدرسه

طریقه دسترسی: عملیات مدرسه متوسطه دوم ← عملیات اصلی ← وضعیت مدرسه ← زدن تیک تائید نهائی مدرسه ← ذخیره

۱۰- ارسال فارغ التحصیلان

طریقه دسترسی: عملیات مدرسه متوسطه دوم ← عملیات اصلی ← عملیات ارسال فارغ التحصیلان ← شروع ارسال به امین ← صفر (۰) شدن تعداد فارغ التحصیل ارسال نشده

۱۱- ارسال تصاویر فارغ التحصیلان

طریقه دسترسی: عملیات مدرسه متوسطه دوم ← عملیات اصلی ← ارسال تصاویر فارغ التحصیلان ← ارسال

۱٢- کنترل تعداد دانش آموزان فارغ التحصیل

طریقه دسترسی: پایگاه عملیاتی (امین) ← عملیات اصلی ← مشاهده اطلاعات دانش آموزی

۱٣- بررسی عکس فارغ التحصیلان و مطابقت با عکس موجود در پرونده تحصیلی

طریقه دسترسی: پایگاه عملیاتی (امین) ← عملیات اصلی ← مدیریت تصاویر دانش آموزان

۱۴- تائید اولیه مدرسه

طریقه دسترسی: پایگاه عملیاتی (امین) ← عملیات اصلی ← وضعیت فارغ التحصیلی ← زدن تیک تائید اولیه مدرسه ← ذخیره

۱۵- بررسی کد دانش آموزی، کد ملی، شماره شناسنامه، سال تولد، محل تولد، محل صدور کلیه فارغ التحصیلان و مطابقت با پرونده تحصیلی

طریقه دسترسی: پایگاه عملیاتی (امین) ← گزارشها ← فرم ٢٩۱/۱ ← چاپ

۱۶- تائید نهائی مدرسه

طریقه دسترسی: پایگاه عملیاتی (امین) ← عملیات اصلی ← وضعیت فارغ التحصیلی ← زدن تیک تائید نهائی مدرسه ← ذخیره

 

محمدرضا عادل خانی

محمدرضا عادل خانی / فعالیت: مشاور و پشتیبان تحصیلی دانش آموزان / دبیر رسمی آموزش و پرورش / رشته تخصصی: تدریس فیزیک / پست فعلی: مسؤول سامانه های دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران /

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام وقت به خیرمعاون اجرایی متوسطه ۲هستم
    دانش آموزی دارم که تغییررشته ازتجربی به گرافیک داره
    برای واردکردن نمره درس پودمانی الزامات محیط کاردرسیدامشکل دارم
    لطفاراهنمایی بفرمایید

پاسخ دادن به فرزانه بابائی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا