❓❓❓در مورد دانش‌آموزان ترک تحصیل چه اقدامی انجام دهیم؟

❗️سوالی پر تکرار در خصوص دانش آموزانی که مدتی به مدرسه نمی آیند!

#ترک_تحصیل

❓❓❓در مورد دانش‌آموزان ترک تحصیل چه اقدامی انجام دهیم؟

⚠️   در آئین‌نامه آموزشی  با توجه به پایه دانش‌آموز و زمان ترک تحصیل احکام متفاوتی وجود دارد و لذا عملکرد متفاوتی را می طلبد.
از طرفی در حال حاضر به صورت سیستمی این موارد قابل کنترل نیست، لذا اسامی افراد ترک تحصیل در سامانه سناد به صورت خودکار و پیش‌فرض از لیست‌های ثبت نمره حذف نمی‌گردد.

با توجه به ماده ۷۷ آئین‌نامه آموزشی دوره دوم متوسطه و تبصره‌های مربوط ،متناسب با شرایط موارد  ذیل ارائه می‌گردد:

۱️⃣   اسامی دانش آموزانی که ?#قبل_از_نوبت_اول ترک تحصیل کرده‌اند (#دهم، #یازدهم، #دوازدهم) را می‌توانید از کلاس خارج کنید.
برای این افراد کارنامه با ذکر مراتب ترک تحصیل صادر می‌شود. اما آن سال جزء سنوات تحصیل محسوب نمی‌شود و در هر زمان که تصمیم به ادامه تحصیل گرفتند باید همان پایه را تکرار کنند.

۲️⃣   دانش آموز پایه #یازدهم و #دوازدهم اگر ?#بعد_از_نوبت_اول ترک تحصیل کند نباید به هیچ وجه از لیست حذف شود و برای تمام درس‌ها در نوبت دوم باید غیبت غیرموجه (کد ۹۸) ثبت کرد. برای این افراد کارنامه با ذکر مراتب ترک تحصیل صادر می‌شود و آن سال جزء سنوات تحصیل محسوب می‌شود.

?دانش آموز پایه #یازدهم هر زمان تصمیم به ادامه تحصیل گرفت می‌تواند با رعایت دروس پیش نیاز و سایر شرایط در پایه دوازدهم ثبت نام کند و ادامه تحصیل دهد.
? دانش‌ آموز پایه #دوازدهم در شهریور یا دی ماه همان سال و یا در مدارس بزرگسال می‌تواند ادامه تحصیل دهد.

۳️⃣   در مورد دانش آموزان پایه #دهم که ?#بعد_از_نوبت_اول ترک تحصیل کرده باشد آئین‌نامه صراحت دو مورد فوق را ندارد اما از سیاق معلوم می‌شود که این دانش آموزان را نیز می‌توان از لیست کلاس خارج کرد.
برای این افراد کارنامه با ذکر مراتب ترک تحصیل صادر می‌شود و آن سال جزء سنوات تحصیل محسوب نمی‌شود و در هر زمان که تصمیم به ادامه تحصیل گرفتند باید  مجدداً در پایه دهم ثبت نام کنند.

 

❗️سوالی پر تکرار در خصوص دانش آموزانی که مدتی به مدرسه نمی آیند!

❇️بر اساس ماده ۳۹ آیین نامه اجرایی در صورت عدم حضور دانش آموز به مدت ۳ ماه متوالی؛ پس از بررسی در شورای مدرسه اقدام به ثبت ترک تحصیل ایشان نمایید.


?اگر دانش آموز فقط در ایام امتحان غیبت می کنه با توجه به موجه(۹۷) یا غیر موجه (۹۸) بودن اقدام به ثبت  کد نمره مربوطه نمایید لذا در این صورت با توجه به حضور دانش آموز در طی سال معلم می تواند برای نامبرده فقط نمره مستمر اعلام کند.

?در صورتی که اولیا دانش آموز به صورت شفاهی یا تلفنی از ترک تحصیل فرزندش صحبت می کند، اکتفا نکنید؛ حتما درخواست کتبی بگیرید و پرونده را به ایشان تحویل دهید، سپس به استناد موجودیت درخواست کتبی ولی، در سیستم ترک تحصیل بزنید. (در صورت نداشتن درخواست کتبی و عدم حضور به مدت سه ماه متوالی، نمره ۹۸ درج کنید.)

❌ در خصوص دانش آموزان یازدهم و دوازدهم حتما به آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه روزانه توجه داشته باشید.

?????????????
        ?سنجش و ارزشیابی تحصیلی?

محمدرضا عادل خانی

محمدرضا عادل خانی / فعالیت: مشاور و پشتیبان تحصیلی دانش آموزان / دبیر رسمی آموزش و پرورش / رشته تخصصی: تدریس فیزیک / پست فعلی: مسؤول سامانه های دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا