نحوه ثبت نام ترمیم نمره و ایجاد سابقه توسط مدرسه و متقاضی در سامانه مای مدیو و سیدا

اطلاعیه اول:

هم اکنون سامانه ثبت نام ترمیم نمرات تست گردید؛ بر اساس این تجربه مواردی را خدمتتان عرض می نمایم:

نحوه ثبت نام ترمیم نمره و ایجاد سابقه توسط مدرسه و متقاضی در سامانه مای مدیو و سیدا
نحوه ثبت نام ترمیم نمره و ایجاد سابقه توسط مدرسه و متقاضی در سامانه مای مدیو و سیدا

۱- ثبت نام فارغ التحصیلان:

– ورود متقاضی به سامانه  مای مدیو my.medu.ir و اقدام برای ثبت نام توسط ایشان

– اعلام ثبت نام و تحویل کد سوابق توسط متقاضی به واحد آموزشی داوطلب آزاد

– از طریق مروگر کروم وارد سامانه سیدا شده و باز زدن دکمه ctrl+F5 سامانه را رفرش کنید (کش مرورگر را خالی کنید)

– ورود کاربر مدرسه به مسیر : (مدیریت-> طرح ترمیم->ثبت نام)

– درج کد سابقه در فیلد مربوط

– در صفحه ای که باز می شود با توجه به رشته مورد درخواست و موارد ذکر شده در بخشنامه ترمیم نمره و ایجاد سابقه، انتخاب واحد انجام شود.

۲- ثبت نام دانش آموزان (غیر فارغ التحصیل):

– از طریق مروگر کروم وارد سامانه سیدا شده و باز زدن دکمه ctrl+F5 سامانه سیدا را رفرش کنید (کش مرورگر را خالی کنید)

– کاربر مدرسه باید وارد مسیر: (مدیریت-> طرح ترمیم-> دریافت کد سوابق) شود.

– دانش آموز مربوطه را انتخاب و روی دکمه دریافت کد سوابق کلیک شود.

– کد سوابق را کپی نموده

– ورود به مسیر: (مدیریت-> طرح ترمیم->ثبت نام)

– درج کد سابقه در فیلد مربوط

– در صفحه ای که باز می شود با توجه به رشته مورد درخواست و موارد ذکر شده در بخشنامه ترمیم نمره و ایجاد سابقه، انتخاب واحد انجام شود.

تذکر:

* فرآیند جدید بوده و ممکن است ایراداتی داشته باشد، از انجام اقدامات تستی خودداری نمایید؛ ضمنا در حال حاضر امکان ابطال این ثبت نام ها وجود ندارد.

** تغییرات بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

*** موارد ذکر شده صرفاً مربوط به سامانه است؛ لذا فرآیندهای دفتری، اخذ مدارک و مستندات و درخواست طبق مقررات مربوط ضروریست.

**** در صورت وجود هر گونه ایراد و مغایرت با بخشنامه طرح ترمیم و ایجاد سابقه، اطلاع رسانی نمایید.

با تشکر

عادل خانی

اطلاعیه دوم:

از انجام ثبت نام در سیدا تا اطلاع رسانی بعدی خودداری فرمایید.

اطلاعیه سوم:

تاریخ ساخت اطلاعیه توسط مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش: بامداد ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ولی در متن آن الزامات کاری از ۶ تا ۱۰ اردیبهشت صحبت شده :))) و جالب تر اینکه ۵شنبه و جمعه مورخ ۷ و ۸ اردیبهشت مدارس تعطیل اند و عملاً دو روز شنبه و یکشنبه مهلت درج هزاران ثبت نام ترمیم نمره و ایجاد سابقه را دارند!!!

به هر حال برای دانلود آموزش فرآیند سامانه سیدا و مای مدیو برای ترمیم نمره و ایجاد سابقه که توسط مرکز مذکور ساخته شده است می توانید از لینک زیر اقدام کنید:

 

به اطلاع مدیران محترم مدارس و متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره می رساند: ثبت نام متقاضیان از تاریخ ۶ لغایت ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir به شرح ذیل انجام میگردد:

۱- دانش آموزان پایه دوازدهم شاخه نظری (مدارس روزانه، بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد) متقاضی شرکت در گروه آزمایشی غیر متناظر با رشته تحصیلی خود و دانش آموزان پایه دوازدهم شاخه های کاردانش و فنی، حرفه ای هنرستان ها؛

جهت انتخاب درس (انتخاب واحد)، کد سابقه تحصیلی (کد ۱۹رقمی) را که قبلاً از درگاه مزبور دریافت نموده اند به مدارس محل تحصیل خود ارائه دهند

توضیح: افراد برای مشاهده مجدد کد سابقه میتوانند به درگاه my.medu.ir مراجعه و از طریق آیکن سوابق تحصیلی، مجدداً کد را مشاهده نمایند.

۲- فارغ التحصیلان تمام نظام های آموزشی و طلاب حوزه های علمیه دارای مدرک سطح یک و فارغ التحصیلان و دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس بین الملل و دارندگان مدرک معادل دوره متوسطه و پیش دانشگاهی صادره از کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی؛

با مراجعه مجدد به درگاه my.medu.ir به شرح زیر عمل کنند:

انتخاب آیکن سوابق تحصیلی ← انتخاب گزینه “ترمیم و ایجاد سابقه (داوطلبان غیر شاغل به تحصیل) ” ← انتخاب مدرک دیپلم/پیش دانشگاهی ← ثبت درخواست اولیه اطلاعات تحصیلی

و سپس کد سابقه تحصیلی (کد ۱۹رقمی) و یا پرینت فرم ثبت درخواست اولیه اطلاعات تحصیلی را جهت انتخاب درس به مدرسه محل تقاضای ثبت نام ارائه شود.

نکات:فارغ التحصیلانی که دو نوع دیپلم دارند، دیپلمی را انتخاب نمایند که می خواهند در گروه آزمایشی متناظر با آن در آزمون سراسری (کنکور) شرکت نمایند.

فارغ التحصیلان نظام سالی واحدی و ترمی واحدی، چنانچه تقاضای ایجاد و ترمیم نمره را همزمان برای دیپلم و پیش دانشگاهی دارند، باید برای هر دو مدرک درخواست را تکمیل نمایند.

طلاب حوزه های علمیه دارای مدرک سطح یک/ فارغ التحصیلان و دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس بین الملل/دارندگان مدرک معادل دوره متوسطه و پیش دانشگاهی صادره از کمیسیون ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی؛ چنانچه امکان تکمیل درخواست اولیه اطلاعات تحصیلی از درگاه فوق مقدور نبود کد سابقه تحصیلی را جهت انتخاب درس به مدرسه محل تقاضای ثبت نام ارائه نمایند.

در قسمت مدرسه محل ثبت نام: مدرسه داوطلب آزاد را انتخاب نمایند.

ضروری است در تاریخ مقرر (ازتاریخ ۶ تا ۱۰ اردیبهشت) به مدارس جهت انتخاب درس مراجعه شود.

قابل توجه کلیه متقاضیانی که، کد سابقه تحصیلی دریافت کرده اند:

متقاضیان برای مشاهده، بررسی و تائید سوابق نمره ای خود، از تاریخ ۱۰خرداد تا ۱۰ تیر ۱۴۰۲مجدداً به درگاه خدمات وزارت آموزش و پرورش به نشانیhttps://my.medu.ir مراجعه و مطابق با راهنمایی که متعاقباً در سامانه اطلاع رسانی میشود، اقدام نمایند.

برای مشاهده و بررسی نمراتی که در آزمون های نهایی خرداد ۱۴۰۲ کسب می شود از تاریخ پنجم تا دهم تیر ۱۴۰۲ در درگاه مذکور اقدام شود.

قابل توجه مدیران محترم مدارس:

 موارد فوق را به متقاضیان اطلاع رسانی و در اجرای آن، راهنمایی و همکاری های لازم به عمل آید.

 مدیران مدارس روزانه، بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد برای دانش آموزان پایه دوازدهم مشمول بند۱ این شیوه نامه، پس از دریافت کد سابقه تحصیلی از دانش آموز، با مراجعه به سامانه سیدا، از طریق منوی مدیریت ← طرح ترمیم ،گزینه “ثبت نام ” و با درج کد سوابق تحصیلی، اقدام به انتخاب واحد نمایند.

 مدیران مدارس داوطلب آزاد، پس از اجرای بند۲ توسط متقاضیان، با مراجعه به سامانه سیدا، از طریق منوی مدیریت ← طرح ترمیم ،گزینه “ثبت نام ” و با درج کد سوابق تحصیلی، اقدام به انتخاب واحد نمایند .

 توضیح: چنانچه قبلا متقاضیان را در سامانه سیدا ثبت نام نموده اید، به متقاضی اطلاع دهید که با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی آموزش و پرورش (مای مدیو) و انتخاب نقش “دانش آموز”، با درج کد ملی و شماره سریال شناسنامه برای دانش آموزان ایرانی، و کد دانش آموزی و تاریخ تولد برای اتباع سایر کشورها، به درگاه وارد شده، و بند۲ را انجام دهد.

 مشاهده ، ویرایش و حذف انتخاب واحد در قسمت ، فهرست درخواست های ثبت شده ، امکان پذیر می باشد.

 

اطلاعیه چهارم:

گزینه حذف برای دانش اموزانی که درخواست در مای ثبت کردند امروز تا ساعت یک ایجاد خواهد شد.

دانش اموزان مشغول به تحصیل  از این ‍پس اگر بخواهند در مای ثبت نام انجام بدهند بصورت اتوماتیک سیستم اجازه ثبت نام نخواهد داد.

گزینه حذف برای درخواست ثبت شده در سیدا فعال خواهد شد.

گزینه ویرایش انتخاب واحد در سیدا قسمت فهرست درخواست های ثبت شده ایجاد خواهد شد.

 

اطلاعیه پنجم:

لطفا همکاران گرامی توجه بفرمایید:دانش آموزان فارغ تحصیل که در سال های قبل از ۹۹-۹۸ می باشند و در سامانه سیدا نمی باشند جهت ایجاد سابقه و ثبت نام در طرح ترمیماز طریق سامانه my.medu.ir
با انتخاب نقش کاربران بدون سیم کارتکد ملیسریال شناسنامهوارد سامانه شوند.

اطلاعیه ششم:

سوال و پاسخ در خصوص ایرادات سامانه ترمیم نمرات و ایجاد سابقه:

۱- سوال:  سیستم متقاضی را به عنوان طلاب می شناسد و امکان انتخاب رشته و واحد برای ایشان وجود ندارد.

جواب: این فرد قبلا در سیدا ثبت نام شده و اسمش در قسمت فهرست ثبت نام وجود دارد.

۲-سوال: وقتی متقاضی وارد سامانه مای مدیو می شود سیستم ایشان را به عنوان نو آموز  نشان می دهد.

جواب: به علت اینکه این فرد در پادا با پیش ثبت نام برای سنجش یا به عنوان جا مانده از تحصیل و یا با وقفه تحصیلی ثبت نام شده است .

راه حل: مسؤولین سنجش استان کد ملی و ایرادات تجمیع شده را جهت حذف افراد به مرکز فناوری ارسال کنند و  پس از حذف متقاضی از درگاه دولت وارد شود.

۳- سوال: چگونه رشته،عکس و انتخاب واحد دانش آموز را ویرایش کنیم؟

جواب:کد سوابق تحصیلی در قسمت ثبت نام وارد و تایید شود. همه موارد جهت ویرایش فعال خواهد شد.

 

اطلاعیه هفتم:

در مورد کدهای مدارس که در سامانه my.medu.ir وجود ندارند و یا قابل مشاهده نمی باشندکلیه کدهای مدارس در سامانه سیدا و سامانه my.medu.ir بروز رسانی شده
و اگر کد مدرسه ای در این سامانه قابل مشاهده نمی باشد
لطفا ابتدا در سامانه hrm تعریف و بروز رسانی شده باشدسپس همزمان در مدارس دریافت یکپارچه انجام شده باشدو نیز ویژگی کدهای مدارس به درستی ثبت شده باشد.

اطلاعیه هشتم:

برای دانش آموزان فنی، حرفه ای و کاردانش متقاضی ایجاد سابقه تحصیلی در صورت عدم ورود نمره مستمر برای دروس با کد مشترک  هنگام ارسال به فاینال خطا می دهد لذا نسبت به ورود نمرات مستمر سریعاً اقدام گردد.

 

اطلاعیه نهم:

داوطلبان آزاد ، متقاضیان دیپلم مجدد ، بزرگسالان و دانش آموزانی که در سامانه سیدا در لیست ارسال به فاینال وجود ندارند باید ابتدا از طریق سامانه my.medu.ir کد سابقه تحصیلی را دریافت و سپس در قسمت طرح ترمیم با توجه به این کد سابقه ثبت نام نمایند .
این دانش آموزان پس از ثبت نام در لیست ارسال قرار می گیرند که با ارسال به فاینال منتقل می شوند.

لازم است تمامی مدیران نسبت به انجام موارد مذکور اقدام و مسوولین مناطق نسبت به حوزه بندی در اسرع وقت تا پایان وقت اداری شنبه تاریخ ۱۴۰۲/۲/۲۳ اقدام نمایند .لازم به ذکر اینکه بعد از حوزه بندی و تخصیص شماره کارت در صورتی که ارسال از مدارس انجام شود تمامی شماره کارت ها دچار مشکل خواهد شد .لذا لازم است قبل از تخصیص کارت تیک بستن ارسال مدارس در سامانه فاینال زده شود .

 

اطلاعیه دهم:

محمدرضا عادل خانی

محمدرضا عادل خانی / فعالیت: مشاور و پشتیبان تحصیلی دانش آموزان / دبیر رسمی آموزش و پرورش / رشته تخصصی: تدریس فیزیک / پست فعلی: مسؤول سامانه های دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا