درس زمین شناسی نهایی فقط برای نظام آموزشی قبل به صورت نهایی برگزار می شود

مشاور مجموعه سلام مدرسه : متاسفانه توسط برخی از مشاورین کنکور و مشاوران رسمی مدارس به اشتباه به متقاضیان شرکت در امتحانات نهایی، ترمیم نمره و ایجاد سابقه که دارای دیپلم نظام جدید پایه دوازدهم ۶-۳-۳ هستند گفته شده که باید درس زمین شناسی پایه یازدهم مورخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ را به صورت نهایی ثبت نام و شرکت کنند.

به همین دلیل مجددا به اطلاع دانش آموزان و داوطلبان آزاد گرامی می رساند که درس زمین شناسی پایه یازدهم که به صورت نهایی برگزار می شود صرفاً مختص متقاضیان ترمیم نمره و ایجاد سابقه که دیپلم و پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی دارند می باشد.

درس زمین شناسی نهایی فقط برای نظام آموزشی قبل به صورت نهایی برگزار می شود
درس زمین شناسی نهایی فقط برای نظام آموزشی قبل به صورت نهایی برگزار می شود

در خصوص دستورالعمل اجرائی نحوه ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره دروس نهائی دوره دوم متوسطه شایسته است مدیران محترم مدارس یک مرتبه مفاد بخشنامه مذکور را در شوراء مدرسه با حضور همه اعضاء، به طور دقیق مورد بررسی و تبیین قرار دهند.
ضمناً در خصوص دانش آموزان شاخه های کاردانش و فنی و حرفه ای متقاضی شرکت در کنکور سراسری گروه آزمایشی هنر، کد دروس به شرح ذیل می باشد:

کد درس نام درس کد کتاب عنوان کتاب رشته
۱۲۰۱۱ تعلیمات دینی (۳) (دینی، اخلاق و قرآن) ۱۱۲۲۰۴  دین و زندگی (۳) مشترک بین رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی شاخه نظری و کلیه رشته های شاخه های کاردانش و فنی و حرفه ای
۱۲۰۳۲ زبان فارسی و نگارش (۳) ۲۱۲۱۱۶ فارسی و نگارش (۳) مشترک بین کلیه رشته های شاخه های کاردانش و فنی و حرفه ای
۱۲۰۲۲ عربی، زبان قرآن (۳) ۲۱۲۱۱۱ عربی، زبان قرآن (۳) مشترک بین کلیه رشته های شاخه های کاردانش و فنی و حرفه ای
۱۲۰۸۱ زبان خارجی (۳) ۱۱۲۲۳۰ انگلیسی (۳) مشترک بین کلیه رشته های شاخه نظری
۱۲۱۲۱ سلامت و بهداشت ۱۱۲۲۶۸ سلامت و بهداشت مشترک بین کلیه رشته های شاخه های نظری، کاردانش و فنی و حرفه ای

توجه:

۱- برای آزمون نهایی از دروس زبان فارسی و نگارش (۳) و عربی، زبان قرآن (۳) شاخه کاردانش و فنی و حرفه ای (متقاضیان ایجاد سابقه کنکور سراسری گروه آزمایشی هنر)، برگه و محتوای سؤال امتحانی متفاوت از شاخه نظری طراحی خواهد شد.
۲- آزمون درس زمین شناسی پایه یازدهم روز ۱۴۰۲/۰۳/۲۱ مختص دانش آموزان متقاضی ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره دارای دیپلم و پیش دانشگاهی نظام آموزشی سالی واحدی و ترمی واحدی می باشد.

کد درس نام درس کد کتاب عنوان کتاب رشته
۱۱۱۵۱ زمین شناسی ۱۱۱۲۳۷ زمین شناسی مشترک بین رشته های ریاضی فیزیک و علوم تجربی شاخه نظری

۳- تسلط مدیر و معاونین مدرسه به سایر مفاد بخشنامه مذکور و بخشنامه ۴۶۰/۴۸۹-۱۴۰۱/۱۲/۲۸ برگزاری امتحانات نهایی و علی الخصوص نمون برگ های پیوست این دو بخشنامه لازم و ضروری است.

 

برای دانلود سوالات امتحانات نهایی تمامی دوره ها وارد این لینک شوید:

https://hi-school.ir/kn1401

محمدرضا عادل خانی

محمدرضا عادل خانی / فعالیت: مشاور و پشتیبان تحصیلی دانش آموزان / دبیر رسمی آموزش و پرورش / رشته تخصصی: تدریس فیزیک / پست فعلی: مسؤول سامانه های دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران /

‫42 دیدگاه ها

  1. سلام من دیپلم ریاضی ۸۴ هستم و میخوام کنکور تجربی بدم. ایا باید برای ایجاد سابقه تحصیلی ،
    زمین شناسی یازدهم رو هم امتحان بدم ؟

  2. سلام شما میدونید از کجا میشه حل تمرین کتابهای درسی مثل ریاضی و فیزیک رو به طور رایگان دریافت کرد ؟
    خیلی از سایتا گام به گام حل تمرین و ازمون های آزمایشی موسسات مختلف رو گذاشتن اما معلوم نیست که صاحبان این آثار راضی هستن یا نه !

    1. با سلام و احترام؛
      دقیقا کانال های مختلفی هست که این اقدام رو می کنند و با یک سرچ ساده در تلگرام قابل دسترسی هست…
      اما مساله اینه که اگر صاحب اثر یا انتشارات مربوطه از این اقدام رضایت داشته باشه، فایل ها را در سایت و کانال رسمی خودشون می گذارند.

  3. با سلام
    بنده سال ۹۱ پیش دانشگاهی گرفتم (ترمی واحدی) آیا برای ترمیم معدل برای کنکور ۱۴۰۳ لازم هست زمین شناسی رو امتحان بدم؟ آیا دروس هویت اجتماعی و بهداشت سلامت رو هم لازم هست امتحان بدم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. با سلام و احترام؛

      بر اساس جدول دروس امسال که منتشر شده هر آنکه دیپلم قبل از ۸۴ و پیش قبل ۹۱ دارد می بایست مطابق با سبد درسی پایه دوازدهم رشته مربوطه در آزمون های نهایی شرکت کند

      اما دیپلم شما قطعا سالی واحدی هست لذا باید زمین شناسی را آزمون دهید و نیازی به شرکت در درس علوم اجتماعی و سلامت ندارید.

      1. خیلی ممنونم از لطف شما
        بله پیش بنده سالی واحدی هست اشتباهی نوشتم.
        دیروز به آموزش و پرورش شهرستان مراجعه کردم و از مسئولی که اونجا بود همین سوالارو پرسیدم و گفتن هم باید زمین امتحان بدی و هم سلامت و اجتماعی… بخاطر همین آشفته شدم چون پارسال دوستانی که نهایی شرکت کرده بودن به شیوه ای که شما فرمودید بود ولی الان ظاهرا بخشنامه عوض شده … بخاطر همین ممنون میشم اگر بخشنامه جدیدی اومده تو سایت قرار بدید یا برام ایمیل کنید

        1. با سلام و احترام؛
          خیر شما سالی واحدی هستید و ۵۰ درصد سهم سوابق تحصیلی از دروستون مشخص هست لذا سلامت و بهداشت و علوم اجتماعی ندارید ولی زمین شناسی دارید.
          بخشنامه جدید چند روزی منتشر شده و در سایت و کانال های مختلف وجود داره ولی بنده در حال تحلیل و عیب یابی هستم، پس از هماهنگی با متولی مربوطه در وزارت در سایت قرار خواهم داد.

          1. بسیار بسیار ممنونم از راهنمایی های شما
            من هر روز به سایتتون سر میزنم و منتظر مطالب جدید در مورد ترمیم معدل میمونم.

  4. سلام و خسته نباشید
    من فارغ التحصیل پیش دانشگاهی ۸۱ هستم آیا لازمه درس زمین رو در ایجاد سابقه امتحان بدم ممنون از پاسخگویی

    1. با سلام و احترام؛
      خیر، نیازی به آزمون زمین شناسی ندارید. اگر قصد شرکت در گروه آزمایشی تجربی دارید، کافیست خردادماه ۱۴۰۳ در سبد درسی آزمون های نهایی پایه دوازدهم که ۱۰ درس می باشد را شرکت نمایید.

  5. سلام و وقت خوش لطفا جواب بدین من فارغ التحصیل پیش ۸۱ هستم ایا لازمه زمین رو واسه ایجاد سابقه دوباره امتحان بدم ممنون

    1. با سلام و احترام؛
      خیر، نیازی به آزمون زمین شناسی ندارید. اگر قصد شرکت در گروه آزمایشی تجربی دارید، کافیست خردادماه ۱۴۰۳ در سبد درسی آزمون های نهایی پایه دوازدهم که ۱۰ درس می باشد را شرکت نمایید.

    1. با سلام و احترام؛
      به طور کلی از نظر آیین نامه ای ۲ هفته قبل از شروع هر نیمسال باید کار ثبت نام در مدارس بزرگسال انجام بشه ولی برای ترمیم و ایجاد سابقه همانند نوبت خرداد ۱۴۰۲ احتمالاً شرایط متفاوتی خواهد داشت و زمان ثبت نام اعلام خواهد شد. معمولا تا یکماه قبل از زمان برگزاری آزمون های نهایی، ثبت نام انجام می شود.

  6. سلام
    چجوری باید دیپلم مجدد گرفت ؟ من رشته ام ریاضی بوده ولی میخوام تجربی کنکور بدم سال ۸۵ هم پیش‌دانشگاهی بودم ، الان باید ایجاد سابقه تحصیلی کنم یا کلا دیپلم مجدد بگیرم ؟اصلا نمیدونم این دیپلم مجدد چجوریه

    1. با سلام و احترام؛
      میتونید ایجاد سابقه تجربی کنید ولی خوشبختانه چون مدرک قبلی شما ریاضی بوده، امکان اخذ دیپلم مجدد در رشته تجربی هم دارید.
      با توجه به اینکه برای ایجاد سابقه مدرک خاصی صادر نمیشه و صرفاً برای نتیجه کنکور بهره برداری میشه، عاقلانه اس که برای اخذ تطبیق دیپلم مجدد به واحد امتحانات آموزش و پرورش منطقه محل اخذ دیپلم قبلیتون مراجعه کنید.

  7. سلام صبحتون بخیر
    نحوه گرفتن دیپلم مجدد اینطوری که باید هم در امتحانات نهایی دی شرکت کنیم وهم خرداد و اینکه در کلاس حضور داشته باشیم ؟ من دیپلمه دهه ۸۰ هستم

    1. با سلام و احترام؛
      شما در هر نوبتی که مدرسه بزرگسال (البته به صورت داوطلب آزاد یعنی بدون حضور در کلاس و بدون نمره مستمر) آزمون برگزار می نماید برای اخذ دیپلم مجدد امکان اخذ تمام واحدهای درسی مربوطه (بدون سقف) را دارید.

  8. سلام
    اگر اموزش و پرورش بگه زمان ثبت نام در دیپلم مجدد تمام شده ، برای شرکت در کنکور تجربی امسال میشه از ایجاد سابقه تحصیلی استفاده کرد ؟ رو نتیجه و تراز و معدل اثر بدی داره ؟

    1. با سلام و احترام؛
      اولا حتما این پست رو بخونید:
      ببیند شما در هر نوبتی که آزمون نهایی برگزار بشه میتونید برای اخذ دیپلم مجدد تجربی ثبت نام کنید.
      فقط همونطور که در این لینک گفتم https://hi-school.ir/3D9lz از خرداد ۱۴۰۲، فقط نمرات و تراز آزمون نهایی نوبت های خرداد به سازمان سنجش ارسال میشه!
      حالا اگر خرداد شما برای دیپلم مجدد تجربی یا ایجاد سابقه تجربی شرکت کنید، از نظر تراز فرقی نمی کنه! تنها فرقش اینه که اگر برای دیپلم مجدد شرکت کنید، همونطور که از اسمش مشخصه یک مدرک رسمی به شما اعطا میشه ولی اگر ایجاد سابقه کنید، در بهترین حالت یک گواهی نمره بهتون میدن و هیچ تغییری در معدل دیپلم قبلی شما ایجاد نمی کنه!

  9. سلام
    اگر بخواهیم در کنکور تجربی ۴۰۴ شرکت کنیم آیا باید علاوه بر سال دوازدهم برای سال دهم و یازدهم هم ایجاد سابقه کنیم ؟(نظام قدیم ریاضی ام)

    1. سلام و ادب
      کنکور آتی یعنی اردیبهشت و تیر ۱۴۰۳ فقط پایه دوازدهم موثر خواهد بود
      ولی اگر قصد کنکور ۱۴۰۴ را دارید باید یازدهم را خرداد ماه امسال ایجاد و خرداد ماه سال بعد دوازدهم را ایجاد کنید (یا برعکس)
      کنکوری های ۱۴۰۵، اگر می خواهند از ۶۰ درصد سوابق تحصیلی بهره ببرند، باید پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم را در سابقه داشته باشند.

  10. سلام باید حتما زمان ایجاد سابقه تحصیلی قبل از زمان کنکور باشه ؟مثلا نمیشه اردیبهشت کنکور بدیم و خرداد سابقه ایجاد کنیم ?

  11. سلام
    میخواستم ازتون بپرسم من سالی واحدی محسوب میشم یا ترمی واحدی یا نظام قدیم؟فارغ التحصیل پیش دانشگاهی ریاضی ۸۵هستم.
    واینکه اگه از الان شروع کنم برا کنکور تجربی ۴۰۳،باتوجه به چند سال دوری از درس و رشته متفاوت و عدم شرکت در آزمون آزمایشی، امکان قبولی در پزشکی هست ؟

    1. با سلام و احترام؛
      قطعا پیش دانشگاهی شما ترمی واحدی هست و دیپلمتان سالی واحدی.
      اگر استارت زدی که ان شالله نتیجه خوبی خواهی گرفت! فقط حتما برای خرداد ماه ۱۴۰۳ در آزمون ترمیم نمره / ایجاد سابقه رشته تجربی شرکت کن.

  12. سلام به نظرتون برای شرکت در کنکور غیر متناظر با رشته تحصیلی بهتره دیپلم مجدد بگیریم یا ایجاد سابقه تحصیلی کنیم ؟

  13. سلام
    من فارغ‌التحصیل سال ۹۱ تجربی هستم. میخواستم برای کنکور ۴۰۴ آماده بشم. برای همین میخواستم امسال نهایی فقط عمومی ۱۱ و ۱۲ رو باهم امتحان بدم و برای سال کنکور فقط امتحانات تخصصی بمونه. آیا امکانش هست فقط عمومی های دو مقطع رو در امتحانات نهایی ۴۰۳ شرکت کنم و در سال ۴۰۴ فقط امتحانات تخصصی دو مقطع رو بدم؟
    سپاس از راهنمایی شما

    1. با سلام و احترام؛
      ببینید به هرحال آزمون از دروس شاخه نظری هر ۳ پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در نوبت خرداد ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد اما دو تا مساله مطرح هست:
      ۱- برنامه و زمان بندی آزمون ها و وجود یا عدم وجود تداخل مشخص نشده
      ۲- در کل هنوز شیوه نامه تکمیلی ثبت نام بیرون نیامده که پاسخ این سوال رو به طور قطعی مشخص کنه! پس فعلا اخبار رسمی را دنبال کنید… بنده نیز مثل همیشه بخشنامه های مهم و خاص و البته تحلیل آن را در سایت خواهم گذاشت.

      1. سلام
        بالاخره امروز بعد از مدتها اعلام کردند که تداخل امتحانی وجود نخواهد داشت حتی برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۵. خواستم اعلام کنم تا کسایی مثل من امیدوار باشن برای کنکورهای سال بعد

  14. سلام ببخشید من مجددا سوالمو میپرسم. طبق خبری که خبرگزاری ایسنا در لینک که میفرستم ارائه کرد این بود که میشه تمامی مقاطع رو شرکت کرد برای ترمیم معدل برای سالهای آینده.
    https://www.isna.ir/amp/1402122115133/
    ولی دیروز قبل از منتشر شدن بخشنامه رفتم آموزش و پرورش شهرستان سوال کردم و گفتند امسال ممکن نیست ولی هنوز بخشنامه نیومده مشخص بشه. الان ی سری مشاورین اینستاگرام هم میگن از سال بعد این امکان وجود داره. خواهش میکنم راهنمایی کنید بالاخره خبر درسته یا نادرسته؟ من کلا چند ماهه سردرگم شدم تا اینکه امروز واقعا ناامید شدم دیگه

    1. بخشنامه منعی در این خصوص نگذاشته

      پیش نویس برنامه آزمون نهایی هم خیلی وقته در آ.پ بررسی میشه و طوری تنظیم شده که آزمون ها تداخل نداشته باشه

      شما مطالعه ات رو کن، ان شالله ماژول مربوطه در سامانه مای که بالا اومد ثبت نام کنید.

  15. سلام من پایه دوازدهمم و زمین شناسی پارسال رو ۲۰ شدم بعد الان طبق برنامه امتحانات نهایی لازمه که دوباره امتحان نهایی بدم ممنون میشم جواب بدین

  16. سلام من پایه دوازدهمم و پارسال امتحان زمین شناسی رو ۲۰ شدم بعد الان که برنامه امتحان ات نهایی ۱۴۰۳ رو دیدم امتحان زمین شناسی داخلش بود لازمه که امسال دوباره امتحان زمین بدم یا نمره پارسالم قابل قبوله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا