برنامه حذف temp ویندوز

روش حذف temp ویندوز

temp ها، هنگام کار کردن ویندوز و برنامه ها ایجاد می شوند؛ در واقع برخی از آن ها فایل با پسوندهای غیر قابل اجرا هستند که اقدامات ما در برنامه ها را به صورت متوالی سیو می کنند و موجب اشغال شدن فضای هارد دیسک می شوند، به عنوان مثال وقتی رو یک فایل فتوشاپ کار می کنید به پوشه temp مراجعه کنید، با کمی دقت فایل مربوطه را می یابید که مکررا با تغییرات شما در فتوشاپ در حال افزایش حجم می باشد.

حذف temp ویندوز
حذف temp ویندوز

اما برای یافتن مکان پوشه temp چه کنیم؟!
می توانید در قسمت آدرس بار مرورگر اکسپلور ویندوز که در تصویر زیر مشاهده می کنید، آدرس های زیر را وارد کنید و اینتر بزنید.

%systemdrive%\Windows\Temp
%userprofile%\AppData\Local\Temp

و یا با زدن کلید ترکیبی پنجره+R یا سرچ کردن RUN از منوی استارت در قسمت مشخص شده در تصویر زیر، عبارت %temp% را وارد کنید، بعد از زدن دکمه اینتر، پوشه ای که نمایش داده می شود، محتویات پوشه Temp ویندوز می باشد.

حال برای حذف، هر آنچه می خواهید را انتخاب و شیفت دیلیت کنید و یا اینکه پس از دانلود نرم افزار ( اسکریپت VBS ) زیر و خارج کردن آن از فایل زیپ، با دوبار کلیک روی آن، مشاهده خواهید کرد که تمام آنچه در پوشه های temp می باشد، حذف می شوند.

دانلود فایل اسکریپت حذف temp

***لازم به ذکر است که حذف محتویات پوشه Temp ویندوز برای رفع خطاها و بهبود عملکرد سیستم هایی که روی آن ها نرم افزار های دانش آموزی (دانا، راهنمایی، توصیفی و….) نصب می باشد، ضروریست و پیشنهاد می گردد هر بار قبل از ورود به برنامه و بعد از ورود به برنامه، Temp ها را حذف نمایید. (محور ششم سنجش)

برای تغییر مسیر پیشفرض پوشه Temp از لینک این لینک استفاده کنید.

محمدرضا عادل خانی

محمدرضا عادل خانی / فعالیت: مشاور و پشتیبان تحصیلی دانش آموزان / دبیر رسمی آموزش و پرورش / رشته تخصصی: تدریس فیزیک / پست فعلی: مسؤول سامانه های دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا