آغاز خرید کتاب درسی ۱۴۰۲

خرید کتاب

به گزارش بخش خبری مجموعه سلام مدرسه: ثبت سفارش و خرید کتاب‌ درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ آغاز  و تا شهریور ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

خرید کتاب درسی
خرید کتاب درسی

برای گروه میان پایه که شامل پایه  دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم می باشد، از ۲۷ فروردین تا ۲۶ خردادماه و برای پایه‌های ورودی که شامل پایه اول، هفتم و دهم است از ۵ تیر تا  ۱۰ شهریور ماه سال ۱۴۰۲  امکان پذیر خواهد بود

ثبت سفارش در سامانه www.irtextbook.ir  یا www.irtextbook.com انجام می شود که منوط به نهایی شدن ثبت نام در سامانه سیدا مدارس  برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ می باشد.

ثبت نام و خرید کتاب‌ ­های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌ آموزان استعدادهای درخشان و کتاب‌­های درسی دانش­‌آموزان استثنایی از همین طریق انجام می گردد..

ضمنا افراد می‌توانندبه صورت فردی یا گروهی نسبت به ثبت سفارش کتاب‌ اقدام نمایند.

شيوه ثبت سفارش و توزیع كتاب درسي بر اساس اطلاعیه مندرج در سایت سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش به صورت زیر می باشد:

۱ـ با توجه به اينكه ثبت سفارش و توزیع کتاب درسی دانش‌آموزان براساس اطلاعات موجود در سامانه سیدا انجام مي‌شود، مدارس مي‌بايست آخرین وضعیت اطلاعات شناسنامه‌ای و تحصیلی دانش‌آموزان را در سامانه سیدا به روز رساني و در اولین فرصت دانش‌­آموزان را برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ثبت‌­نام نمايند.

*مدیران مدارس موظفند از طريق سامانه مربوطه نسبت به ثبت سفارش گروهي دانش‌­آموزان اقدام و از ارجاع موردي دانش‌­آموزان و اولياء آنان به كافي نت براي سفارش انفرادي پرهيز نمايند.

۲ـ دانش‌­آموزان و اولیاء آنها، در صورت تمایل می‌­توانند از طریق سامانه مذکور براي ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند. نام كاربري برای ورود به سامانه، کد ملی دانش‌آموز و رمز عبور آنها شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌­آموز مي‌­باشد.

*فهرست سفارش دانش‌­آموزان در سامانه به صورت لحظه‌ای قابل مشاهده می‌­باشد، لذا درخواست نسخه چاپي ثبت سفارش فردي از اولیاء دانش‌­آموز توسط مدارس به جهت صرفه­‌جويي ممنوع مي‌باشد.

۳ـ  مدیران مدارس موظفند از طريق سامانه مربوطه پس از ثبت نام بسته اصلی دانش‌آموز،  نسبت به ثبت سفارش گروهي دانش‌­آموزان جهت کتاب‌های درسی انتخابی، هدیه‌های آسمان(ویژه اقلیت‌های دینی)، ضمیمه پیام‌های آسمان (ویژه اهل سنت) و استعداد درخشان اقدام نمایند.

۴ـ  بهاي كتاب­‌هاي درسي براي ثبت سفارش گروهي، صرفاً بر اساس قيمت‌­هاي پشت جلد كتاب (ثبت شده در سامانه) مي‌­باشد و دريافت هرگونه وجه اضافي ممنوع بوده و پيگرد قانوني دارد.

۵ـ کتاب‌­های درسی دانش‌­آموزان تمامی دوره­‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش­‌آموز قید شده توزیع می‌­شود.

*در صورتی که برای دانش‌­آموزی سفارش کتاب درسی در سامانه ثبت شده باشد اما در سامانه سیدا برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ثبت نام نشده باشد، حواله از منطقه به مدرسه برای این دانش‌­آموز (تا زمانی‌که در سامانه سیدا ثبت نام شود) صادر نمی­‌شود.

۶ـ در صورت تغییر مدرسه محل تحصیل دانش­‌آموز، قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، امکان اصلاح سفارش از طریق سامانه، به شرح ذیل وجود دارد:

۶ـ۱ـ در صورت جا به جایی دانش‌­آموز در سطح مدارس همان استان و ثبت اطلاعات در مدرسه های مبداء و مقصد، اطلاعات محل تحویل کتاب دانش‌­آموز به‌طور خودکار در سامانه اصلاح و کتاب‌های درسی دانش‌­آموز در مدرسه جدید تحویل می­‌شود.

۶ـ۲ـ در صورت جا به جایی دانش‌­آموز به مدارس استان دیگر و ثبت اطلاعات در مدرسه‌­های مبداء و مقصد، مدرسه مقصد و یا دانش­‌آموز ملزم به اصلاح سفارش می­باشد، کتاب­‌های درسی دانش‌­آموز، در صورت اصلاح سفارش، در مدرسه جدید تحویل می‌­شود.

۷ـ  در صورت تغییر پایه یا رشته تحصیلی دانش‌آموز، قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، مدرسه و یا دانش‌آموز ملزم به اصلاح سفارش می‌باشد. تا امکان تحویل کتاب‌های درسی دانش‌آموز متناسب با پایه و رشته تحصیلی جدید دانش‌آموز به مدرسه فراهم شود.

۸ـ در صورت تغییر مدرسه محل تحصیل یا پایه یا رشته تحصیلی دانش­‌آموز بعد از صدور حواله از منطقه به مدرسه، به شرح ذیل اقدام شود:

۸ـ۱ـ مدرسه (مبداء) ملزم به ثبت حواله مرجوعی به منطقه و تحویل کتاب به منطقه می­‌باشد.

۸ـ۲ منطقه ملزم به بررسی و تایید حواله مرجوعی از مدرسه می­‌باشد.

۸ـ۳ـ پس از تایید منطقه، مدرسه محل تحصیل (مقصد) و یا دانش‌­آموز ملزم به اصلاح سفارش می­‌باشد، تا امکان تحویل کتاب­‌های درسی دانش­‌آموز متناسب با پایه یا رشته تحصیلی یا مدرسه جدید دانش‌­آموز، به مدرسه فراهم شود.

۹ـ معلمان و دبيران محترم، می‌­توانند از تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۵ و دانش­‌آموزانی که فقط به تعدادی از کتاب­‌های درسی نیاز دارند از تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۱، فرآیند سفارش کتاب‌های درسی را از منوی “سفارش تک جلدی کتاب‌های درسی و بسته‌های آموزشی” در سامانه ثبت نمایند تا از طریق شرکت پست به آن­ها تحویل شود، این خدمت تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ ادامه خواهد داشت.

۱۰ـ توزیع کتاب­‌های هنرجویان شاخه فنی و حرفه‌ای به هنرجویان شاخه کاردانش ممنوع بوده و مسئولیت کمبود کتاب به علت توزیع نامناسب در استان و منطقه به عهده اداره کل آموزش و پرورش استان و منطقه می­‌باشد.

۱۱ـ تمامی عوامل توزیع استان، منطقه و مدرسه می­‌بایست مواد آموزشي را مطابق با تقويم زماني اعلامي و اطلاعات مندرج در سامانه فروش و توزيع مواد آموزشي توزيع نمايند.

اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی از طریق شماره‌های مندرج در بخش پشتیبانی سامانه و دورنگار ۸۸۳۰۹۲۶۶ آماده دریافت پیشنهادات و پاسخگویی به سؤالات مربوط است.

منبع

تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی براي سال تحصيلي۱۴۰۳-۱۴۰۲

عنوان فعالیت

دوره تحصیلی

شروع

پایان

ثبت سفارش گروهی و انفرادی

آمادگی تکمیلی (پیش دبستانی استثنایی)

پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)

پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه

پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای استثنایی

پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش)

پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه حرفه‌ای استثنایی

۱۴۰۲/۰۱/۲۷

۱۴۰۲/۰۳/۲۶

آمادگی مقدماتی (پیش دبستانی استثنایی)

پایه اول دوره ابتدایی(عادی و استثنایی)

پایه هفتم دوره اول متوسطه

پایه هفتم دوره اول متوسطه پیش حرفه ای استثنایی

پایه دهم دوره دوم متوسطه

پایه دهم دوره دوم متوسطه حرفه‌ای استثنایی

۱۴۰۲/۰۴/۰۵

۱۴۰۲/۰۶/۱۰

اصلاح سفارش

تمامی دوره‌های تحصیلی

۱۴۰۲/۰۴/۱۸

۱۴۰۲/۰۶/۳۱

توزیع استان به منطقه

تمامی دوره‌های تحصیلی

۱۴۰۲/۰۲/۰۴

۱۴۰۲/۰۶/۳۱

توزیع منطقه به مدرسه

تمامی دوره‌های تحصیلی

۱۴۰۲/۰۶/۱۱

۱۴۰۲/۰۶/۳۱

توزیع مدرسه به دانش‌آموز

تمامی دوره‌های تحصیلی

۱۴۰۲/۰۶/۱۸

۱۴۰۲/۰۷/۰۱

 

 

 

 

 

 

 

محمدرضا عادل خانی

محمدرضا عادل خانی / فعالیت: مشاور و پشتیبان تحصیلی دانش آموزان / دبیر رسمی آموزش و پرورش / رشته تخصصی: تدریس فیزیک / پست فعلی: مسؤول سامانه های دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا