عکس و مهر دیپلم

پرسش و پاسخ در خصوص عکس و مهر گواهینامه های پایان تحصیلات

عکس و مهر دیپلم : این مساله موضوعی بسیار ضروری برای مسوولین سنجش، مدیران و معاونین اجرایی مدارس جهت جلوگیری از مشکلات، کمیسیون ها و….. می باشد.

عکس و مهر دیپلم
عکس و مهر دیپلم

سوالات مطروحه:

۱- در صورتی که عکس الصاق شده روی گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه یا پیش دانشگاهی افتاده باشد و یا عکس الصاق شده مربوط به دارنده ی گواهینامه نباشد، چگونه باید آن را اصلاح و ممهور نمود؟

۲- در صورتی که گواهینامه یا گواهینامه هایی جا مانده و در موعد مقرر چاپ نشده باشد چه اقدامی باید صورت پذیرد؟ و در صورت چاپ، با توجه به انحلال مدرسه یا تغییر مسؤولین مدرسه و منطقه، گواهینامه ها توسط چه کسانی تایید و ممهور شود؟

۳- گواهینامه های صادره مربوط به سنوات گذشته که بدون عکس توسط مدرسه تایید شده است و در حال حاضر مهر مدرسه تغییر کرده و یا به دلیل انحلال مدرسه، مهر امحا شده است، با مراجعه ذینفع، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟ (در صورت الصاق عکس، روی عکس به چه مهری ممهور شود؟)

۴- آیا مدارس مجازند گواهینامه موقت فارغ التحصیلی که مدت شش ماهه آن گذشته است را برای دانش آموزان پسری که مشمول نظام وظیفه اند و مدرسه نمی تواند اصل آن را تحویل دهد مجدداً صادر نمایند؟

دانلود نامه رسمی وزارت در پاسخ به ۴ سوال بالا : 

برای اطلاع بیشتر در خصوص نحوه تایید مدارک مدارس منحله می توانید از طریق دو لینک زیر اقدام کنید:

لینک ۱

لینک ۲

محمدرضا عادل خانی

محمدرضا عادل خانی / فعالیت: مشاور و پشتیبان تحصیلی دانش آموزان / دبیر رسمی آموزش و پرورش / رشته تخصصی: تدریس فیزیک / پست فعلی: مسؤول سامانه های دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا